Sezonul rece aduce cu sine diverse cheltuieli importante legate de intretinerea autoturismului personal. Nimeni nu-si doreste sa fie luat pe nepregatite de diverse fenomene meteorologice care i-ar pune viata in pericol sau ar interveni, intr-un fel sau altul, in modul de functionare al masinii.

Orice sofer trebuie sa-si ia cateva masuri de siguranta si sa isi echipeze in mod corespunzator automobilul. Uneori, oamenii schimba doar anvelopele de vara cu unele de iarna si considera ca au rezolvat problema cu succes. Insa este total gresita aceasta abordare, iar argumentul lipsei banilor necesari nu este unul bun. Un proprietar de autoturism trebuie sa aiba responsabilitatea si banii utili echiparii pentru iarna, in caz contrar ar fi bine sa puna cheile in cui pana la primavara.

Iata cateva sfaturi pentru a preintamina diverse probleme:

  • Pentru ca nu toata lumea se pricepe sa-si repare autoturismul personal si nici nu ar fi indicat sa incerce sa o faca decat daca se intampla sa fie mecanic auto, o revizie periodica la service nu ar trebui evitata. Specialistii sunt cei mai buni in a diagnostica diverse probleme cu care s-ar putea confrunta masina in prag de iarna. De asemenea, un sofer atent va inlocui piesele uzate cu unele noi la recomandarea mecanicului, in asa fel incat sa nu aiba nicio surpriza neplacuta. In acest sens, poate gasi tot ce are nevoie pe site-ul Raoauto. De exemplu, el gaseste bieleta antiruliu aici https://www.raoauto.ro/categorii-piese-auto/bieleta-antiruliu-10690/, precum si alte piese auto ieftine.
  • Acumulatorul auto trebuie verificat si incarcat pentru ca nu ar fi deloc bine ca intr-o dimineata, pe nepregatite, sa nu mai functioneze corect. Daca este nevoie, poate fi chiar inlocuit cu o baterie auto noua, usor de procurat de pe site-ul www.RaoAuto.ro, unde preturile sunt foarte bune!
    • pentru masina
  • Trusa de iarna va fi asezata in portbagaj si trebuie sa contina o lanterna, cabluri pentru alimentarea bateriei, lanturile pentru cauciucuri, patura, haine groase, manusi, sacul cu nisip si sarea, lopata, peria de zapada.
  • Lichidul de spalare parbriz va fi inlocuit cu unul potrivit sezonului rece, altfel acesta va ingheta si nu va putea fi folosit in momentele in care mazga de pe asfalt va ajunge pe geamul masinii. Acest lichid trebuie sa reziste la temperaturi extrem de scazute si, daca nu este inlocuit, atunci va ingheta si va deteriora iremediabil pompa si rezervorul de apa.
  • Se schimba antigelul cu unul nou, cu punctul de inghet la -35 de grade Celsius. Chiar daca, de multe ori, nu se intampla ca temperaturile in Romania sa fie atat de scazute, se poate nimeri ca frigul sa suprinda oamenii in cele mai diverse locuri, chiar si in zonele de munte foarte inalte.
  • Instalatia de climatizare trebuie sa functioneze impecabil, altfel ar exista probleme legate de confortul soferului si al pasagerilor masinii sau de buna functionare a rezistentei de dezaburire a lunetei, a parbrizului sau a geamurilor laterale.
  • Anvelopele de iarna sunt obligatorii in Romania incepand din momentul in care apar pe carosabil zapada, poleiul sau gheata. Unii soferi uita de acest aspect si se trezesc amendati de Politia Romana cu sume destul de consistente sau pun in pericol siguranta proprie si a celorlalti participanti la trafic prin folosirea anvelopelor de vara.

In concluzie, pregatirile pentru sezonul rece devin o necesitate care trebuie rezolvata din timp. Se intampla de multe ori ca service-urile auto sa devina mult prea aglomerate in aceasta perioada, asa ca devine imperios ca soferii sa se programeze cu cateva saptamani inainte de venirea propriu-zisa a frigului.