Lucrari_de_constructii

Dupa primele trei luni din 2015, piata constructiilor parea ca s-a dezmortit, dar semnele sunt inca timide, potrivit reprezentantilor producatorului de materiale de constructii AdePlast.

“Doar companiile care fac eforturi pot vedea cresteri in vanzari fata de perioada similara a anului trecut. Sigur, exista loc pe piata lasat de cei care n-au mai putut continua, dar acest spatiu este mult prea ingust. Bataia pe client este acerba in piata, insa noi avem resurse tehnologice si financiare puternice care ne vor permite sa ne mentinem cota de piata. Suntem atenti la atacurile pe pret din partea concurentei si vom reactiona strategic la acestea”, declara Bogdan Pirvu (foto), CEO AdePlast.

Din perspectiva europeana, Romania trebui sa-si faca temele la capitolul termoizolare pentru a nu ajunge in situatia Ungariei, care este la un pas sa plateasca sute de mii de euro pe luna penalitati pentru ca nu este in grafic cu implementarea unei legislatii care sa transpuna la nivel national prevederile asa numitei Directive Europene “20/20/20”.

“Din acest punct de vedere tara noastra este cu un pas in fata Ungariei, deoarece avem o lege adoptata in acest sens in cursul anului trecut, dar asta nu inseamna totul. Este nevoie si de implementarea masurilor dedicate reducerii consumurilor de energie, printre care se afla si programul de termoizolare a locuintelor. Aceste programe pot genera destula piata pentru producatorii romani de materiale de constructii”, declara Bogdan Pirvu.

Crestere de 25 de procente

AdePlast continua sa creasca la 3 luni cu peste 25 de procente, ajungand la o cifra de afaceri de aproximativ 59 milioane de lei in primul trimestru. La 3 luni, AdePlast are un avans pe zona de termosistem depeste 30 procente, aceasta categorie incluzand toate cele trei componente de baza produse de fabricile AdePlast: polistiren, adezivi si tencuieli decorative.

„Lunile de inceput de an nu sunt cele mai importante din perspectiva fluxului de business in industria noastra, dar performanta economica buna dintr-un an se poate intrezari inca din primul trimestru. Am reusit performante superioare fata de 2014 in primul trimestru al acestui an, cu toate ca si anul trecut am avut cresteri masive fata de anul precedent, chiar mai mari decat acum. Cele 25 de procente ne arata ca partenerii de afaceri ai AdePlast au semnale ca anul acesta va merge mai bine ca 2014”, precizeaza Bogdan Pirvu.

In acest inceput de an, atat autorizatiile de constructii, dar mai ales lucrarile noi de constructii au deja un avans de mai bine de 15 procente fata de 2014.

„Piata se poate dezgheata si probabil ca in perioada urmatoare vor fi cereri mai consistente dinspre dezvoltatori. Asta e bine pentru ca nu este sanatos ca o piata ca a noastra sa se intretina doar din reconditionari si reamenajari. Oricum, avansul pietei trebuie sa ramana in parametri usor scalabili pentru a nu ajunge intr-o zona de dezvoltare haotica”, considera Bogdan Pirvu.

Pentru trimestrul doi suntem putin mai rezervati in ceea ce priveste evolutia pietei, comparativ cu anul trecut. Sa ne aducem aminte ca in 2014 atat Pastele ortodox, cat si cel catolic, au fost in aceeasi zi, ceea ce a insemnat ca s-a lucrat mai mult in luna aprilie, fata de anul acesta. De asemenea, nici vremea nu a mai fost atat de prietenoasa. Asteptam de la lunile mai si iunie o crestere a pietei, dar suntem de un optimism moderat”, precizeaza Bogdan Pirvu.

Export si membrane hidroizolante

Membranele hidroizolante vandute de AdePlast au avut o contributie semnificativa la cifra de afaceri consolidata a firmei.

„Pentru acest an tinta noastra este sa dublam cifra de afaceri pe acest segment. Ne-am facut deja loc pe piata si acum suntem in grafic cel putin pentru atingerea targetului nostru” declara Alex Barbut, Export & Development Manager AdePlast.

Pentru export, balonul de oxigen al AdePlast a fost obtinerea anul trecut a certificatului ETAG, care certifica european termosistemul AdePlast. „Marca AdePlast este deja cunoscuta in tari ca Ungaria, Bulgaria, Austria sau chiar mai la vest. Pentru a depasi cele 3 milioane de euro realizate la export anul trecut, ne bazam cel mai mult pe platforma noastra din Oradea, care este cel mai bine pozitionata sa livreze catre Vestul Europei” declara Alex Barbut.

AdePlast este unul dintre cei mai mari producatori de materiale pentru constructii din Romania, cu trei platforme industriale situate in Oradea, Ploiesti si Roman.