Crestinii ortodocsi tin post intre 12 iunie si 29 iunie perioada marcata in calendar ca fiind Postul Sfintilor Apostoli Petru si PavelPentru ca sunt foarte multi credinciosi care respecta asa cum se cuvine Sfintele Sarbatori si perioade importante de peste an, acestia doresc sa tina post pentru o perioada cat mai mare de timp, pentru curatirea sufletului si a trupului prin Sfanta Spovedanie urmata de Sfanta Euharistie.

Termenul de post, din puncte de vedere al unui nespecialist este de fapt o dieta sau o denutritie proteica, pentru ca in perioada aceasta ne lipsim de proteinele animale si le inlocuim cu suplimentele de natura vegetala, acestea din urma avand, uneori, o calitate superioada, spun specialistii in nutritie.

Iata cateva alimente bogate in nutrienti, hranitoare si care sunt gustoase, care reusesc sa compenseze in acelasi timp si lipsa de carne.

  • Dulceata traditionalade trandafiri, de nuci verzi, de capsuni etc. si lista poate continua. Nutritionistii recomanda consumul moderat de dulceata, mai ales in prima parte a zilei datorita aportului de zaharuri benefice pe care acestea le ofera corpului. Dulceata autentica este excelenta si are un gust placut fiind excelenta de consumat la micul dejun nu numai in timpul postului cat si in restul anului calendaristic. Copii sunt cei mai mari iubitori de dulce, asa ca parintii pot sa le creeze un obicei bun si sanatos in aceasta perioada de dezintoxicare si sa-i apropie mai mult pe micuti de bunatatile traditional romanesti. Pentru a le oferi ce este mai bun, acestia dau click aici si aleg doua-trei sau mai multe borcanase, pe care mai apoi le primesc direct la usa dupa ce le comanda. Atat pofticiosii cat si producatorii de produse specific traditionale au de castigat.

dulceata traditionala de la bacaniarod cu produse romanesti

  • Fasolea – este un aliment indicat in perioada postului. Aceasta contine carbohidrati care nu cresc foarte rapid nivelul de zahar din sange. Mai mult decat atat, proteinele pe care le contine sunt suplimentate de fier si vitamina B care contribuie la cresterea vitalitatii. Este recomandata a se consuma la orele pranzului sub forma de salatate indiferent de natura boabelor (fasole rosii, negre sau pestrite).
  • Ciupercile – sunt o sursa excelenta de proteine vegetale. Sunt o sumedenie de retete culinare in care sunt folosite, fapt pentru care sunt indicate gratie numarului de calorii redus si a bogatiei in nutrienti care contribuie la optimizarea starii de sanatate.

In perioada aceasta de post, cea mai intalnita greseala nutritionala o reprezinta cresterea consumului la cartofi si paste fainoase. Acestea sunt bune, insa se recomanda a fi consumate rational si diversificat, de asemenea este indicata trecerea de la pastele din faina alba la cele integrale iar de la cartofii obisnuiti la cei dulci.

In ciuda lipsei de timp pentru prepararea mancarurilor, cei mai multi aleg sa consume pateuri de post si mezeluri. Acestea sunt contraindicate din pricina substantelor artificiale pe care le contin si din cauza gustului mai putin bun, in comparatie cu frunctele, legumele pe care le contin produsele preparate in mod traditional.

Pentru iubitorii de carne, acest post contine si sase zile de dezlegare la peste. Este indicat consumul de peste de ocean, preparat la cuptor.

Asadar, cei dornici de a se bucura in perioada postului de produse sanatoase preparate doar ingrediente alese pot accesa http://bacaniarod.ro/, unde ii asteapta specialitati naturale savuroase. Este deosebit de important ca la sfarsitul Sfantului Post, toti cei care au postit trei sau mai multe zile sa se spovedeasca si sa primeasca Sfanta Impartasanie.